! Mám Instagram!
Najdete na něm fotky z mého života,ale také novinky blogu ! Adresa https://www.instagram.com/nikymirth/

Moje cesta do Egypta

10. července 2017 v 20:00 | Niky mirth |  Život Niky mirth

Vítám Vás znovu na mém blogu ! Tentokrát to bude článek,který jste ještě na mém blogu neviděli,ale chtěla bych je dělat častěji. Bude to cestovní článek,konkrétně z mé cesty do Afriky . Vybrala jsem si destinaci Egypt - Marsa Alam, kde mají dle recenzí hezčí podmořský život než v Hurghádě. Jela jsem společně se svou rodinou - mými rodiči a bratrem . Jednolo se o tento hotel .

Cesta na letiště,let,cesta na hotel a ubytování

Letěli jsme 26.6. z Bratislavy v 0:30 hodin se společností Travel Service,byl to můj druhý let. Vlastně první,co si pamatuji . Úplně poprvé jsem letěla,když mi byly dva roky a to také do Egypta . U Fischera jsme si koupili tzv. parkování u letiště, jak jsme na to parkoviště přijeli, ukázali nám místo kam máme zaparkovat. Poté jsme si nasedli do dodávky a oni nás zavezli přímo až před vchod letiště v Bratislavě . Poté jsme si šli pro letenky, odbavili se a čekali . Bohužel mělo letadlo zpoždění a proto jsme odlétali až ve dvě hodiny ráno. Čekání bylo velice zdlouhavé,ale nakonec jsem se dočkala . Let trval asi čtyři a půl hodiny,takže jsme na letiště doletěli cca. v šest hodin .

Na letišti to měli velice dobře zorganizované,jakmile jsme vyšli z letadla viděli jsme pány s cedulkami cestovních kanceláří. Já jsem letěla s Fischerem . Pán po nás chtěl pasy,kam nám nalepil víza s tím,že je zaplatíme až v autobuse . Vyzvedli jsme si kufry a šli směrem k autobusové zastávce . Na zastávce jsme potkali dalšího pána z Fischeru,který nám řekl,do jakého autobusu máme nastoupit. Jeli jsme autobusem,protože náš hotel byl od letiště vzdálen asi 40 minut . Přišli jsme k autobusu ,nějaký chlap nám pomohl dát kufry do autobusu a jakmile je naložil,tak řekl : ,,Madam bakšiš (=spropitné).'' . Peníze jsme zrovna u sebe neměli a tak jsme mu bakšiš nedali. V tu chvíli mně to bylo nepříjemné, když mu dá někdo bakšiš sám od sebe, tak to chápu. Ale pokud si o to řekně sám...Navíc jsem si říkala,jestli to tak bude vypadat celý týden,tak to asi nedám. Po půlhodině jsme byli u hotelu, ale musím říct,že cesta byla hrozná,zlaté naše české silnice ! Na cestě samá díra, takže autobus skoro pořád skákal :D. Jak jsme byli na recepci,dozvěděli jsme se,že nám pokoje udělí až ve dvě hodiny odpoledne. Dobré vědět, v sedm hodin ráno . Ale naštěstí nám dali náramky na allinclusive a ukázali ,kde je snídaně. My jsme jim dali pasy, aby podle nich vyplnili nějaké papíry. Jak jsme vypozorovali od ostatních,všichni do pasů dávali peníze a proto jsme je tam dali také. Snídaně byla výborná a po ní jsme šli na recepci a tam už byly nachystané klíče od pokojů s našimi jmény. Musím říct,vyplatilo se jim dát bakšiš,protože jsme dostali opravdu skvělý pokoj a nejlepší na tom bylo to,že jsme to měli všude blízko .

Bydleli jsme v domě č. 76 .

Pokoj
Měli jsme velký rodinný pokoj oddělený dveřmi,malou chodbičkou a koupelnou . Co mě nejvíce zaujalo,tak byl strop obou pokojů. Byl do kulata a vypadalo to nádherně,postaveno z cihel . Večer,když jsem šla spát, tak ten strop dokonce svítil.
Každý den chodil uklízet jeden pán a musím říct,že bych ho chtěla mít doma . Protože,jak vždycky uklidil to bylo teda neskutečné!

Strava
V Egyptě jsme museli dávat velký pozor na to,co jíme . Mají tam špinavou vodu narozdíl od nás . Takže jsme se museli vyvarovat vajíčkům,ovoci a zelenině,které jíme i se slupkou . Zuby si čistit balenou vodou . I přesto,že jsme to dodržovali,tak nás všechny dostihl průjem . Možná to bylo i z pití,co jsme pili na snídaních,obědech, večeřích a v SOME HELP BARU. V něm jsme si mohli točit coca-colu,sprite,fantu,sodu a dva různé džusy . Někdy se stalo,že pití nebylo dostatečně přesycené a někdy v něm byla cítit i desinfekce . Každé ráno nám doplňovali na pokoje balenou vodu,pod kterou jsme si čistili zuby.
Angličtina
Domluvíte se tady anglicky,ale pokud neumíte angličtinu perfektně,tak vám to bude dělat velký problém . Mají tady ,,vlastní '' výslovnost . Např. mìsto anglického slovíčka raedy,které čteme redy,tak oni řeknou ridy . Nebo u slova please,my čteme plís a ono plíš . Takže pokud na vás mluví velice rychle anglicky,tak může dojít i k nnohám nedorozuměním . Ale po pár dnech si na to zvyknete .
Náboženství
Vlastně všude,kam budete chodit (po hotelu),tak tam uvidíte ženy v búrkách . Na mě to nepůsobí moc dobře,když jsou v bazéně daní běloši a jedná paní s búrkou a se svými dětmi . Co bych ráda podotkla,tak je to,že ženy neuvidíte pracovat,pracují jen muži . Inspiroval mě jeden muž,který byl zahradníkem . Každý den v osm hodin ráno si sedl na trávník a plevelil . Nikdy jsem nevěřila,že by chlapi mohli něco takového udělat . Pracující paní,kterou jsem akorát viděla,byla na letišti v Egyptě a to u kontrol pro ženy .

Moře
V moři s pozvolným vstupem jste se mohli koupat jen v takové kaluži,kde byla hlava na hlavě . Také byla možnost jít ze dvou mol,které byly přímo u korálu,takže nádherné potápění . Jednou se nám stalo,že molo uzavřeli a vyvěsili červenou vlajku . Naštěstí jsme se byli koupat dopoledne,kdy ještě molo uzavřené nebylo,ale byly takové vlny,že jsme ve vodě vydržěli sotva deset minut .
Aquapark
Kvůli aquaparku jsme vybrali tento hotel a musím říct byl fantastický !

Výlet první aneb Super safari
Takhle vypadal popis tohoto výletu : Odpolední výlet do beduínské vesnice,kde můžete poznat tradiční život beduínských rodin. V džípech se dopravíte přímo na místo(základnu ),kde Vás čeká prohlídka vesnice,projížďka na velbloudech,po západu večeře formou bufetu, orientální show a pozorování hvězd teleskopem . U Super safari navíc ještě jízda po čtyřkolkách . Po obědě jsme šli čekat na recepci,kde nás měli vyzvednout džípy. Měli jsme štěstí,že jsme byli v tom menším hotelu (abyste tomu porozuměli,tak jsme byli v hotelu,který byl rozdělen na dva hotely - jeden menší a klidnější a druhý velký a hlučný ),protože v džípu pro náš menší hotel bylo osm lidí a jeden řidič.

Za to v druhém džípu ,pro ten druhý hotel bylo čtrnáct lidí a řidič .Jejich průvodce se vezl celou cestu na střeše .
U nás v džípu seděli dva němci,jeden slovenský pár a my čtyři . Džípy jsme jeli asi hodinu,minuli letiště a byli jsme na místě (základna) . Měli jsme smůlu,že všichni v tom druhém džípu byly Němci,takže vše co říkal průvodce,tak říkal německy. Pak mu to přišlo ale divné a po polovině nám a těm slovákům začal říkat anglicky,ale tou ,,jejich '' angličtinou . Průvodce nám tedy na základně něco řekl a poté dal pokyn,ať si každý koupí šátek za 5 €,které nám tam potom obvázali . Všichni jsme se potom přesunuli k takovému domečku,kde byly ukryty čtyřkolky,projeli jsme se asi dvacet minut a to všichni naráz a za sebou . Jak jsme na čtyřkolkách dojeli zase k tomu domečku, pak jsme znovu nasedli do džípů a jeli směr beduínská vesnice. Řekli nám,že tam dojedeme za dvacet minut,ale realita byla jiná a do vesnice jsme dorazili za dvě hodiny . Beduínská vesnice mě velmi zklamala,viděla jsem místní chlapi,jak tam kouří cigarety L&M nebo mají na rukou moderní hodinky . Následovala jízda na velbloudech,druhá prohlídka vesnice a výšlap. Potom se už nad námi naštěstí smilovali a nechali nás si sednout do džípů. V džípě ještě chyběl řidič,takže jsme čekali a viděli jsme,jak se lidé z vesnice (,,místní) hrnou směrem k džípům ,do jednoho nasedají a dostávají za to divadélko řádnou odměnu . Už jsem byla tak unavená,že jsem chtěla už do hotelu,navíc hotel byl blíže než ta základna a přišlo mi nesmyslné,jak nás pořád vozili tam a zpět. Pro lepší zorientování jsem nakreslila plánek . Poté jsme jeli zpět na základnu,kde se konala večeře,orientální show a pozorování hvězd teleskopem . Na večeři jsme si sedli ka Slovákům,aby průvodce nemusel říkat anglicky dvakrát to stejné . Večeře byla výborná ! Po večeři za námi přišel Němec z našeho džípu a ptal se nás,zda bychom chtěli jet už teď po večeři. My jsme všichni souhlasili,vyplnili formuláře,nasedli do džípů a jeli zpět do hotelu po té hrozné cestě, ale neměla jsem si na co stěžovat,když jsme jeli po poušti,bylo to mnohem horší .

Výlet druhý aneb rodinná idylka
Jako rodinnou idylku si to představovala mamka,ale já jsem to po výletě přejmenovala spíše na pořádné dobrodružství . Byli jsme seznámeni s tím,že každý den jezdí zadarmo na nějakou plážičku asi deset minut od hotelu menší autobus. Je tam prý pláž s postupným vstupem a je tam nádherné potápění. Takže jsme si to tedy představovali ,že tam přijedeme,roztáhneme ručníky,půjdeme si zaplavat,napijeme se a třeba se půjdeme i potápět. Ale opak byl pravdou ! Dojeli jsme na pláž,povinně jsme si dali potapěčské brýle a šnorchl . Do moře nás pustili jen pod podmínkou,že jsme dobří plavci . Na pláži zůstala německá rodina,protože měli malé děti a asi si ten výlet představovali podobně jako my . Celá naše rodina do vody vstoupila a začali jsme se jako jedna velká skupina potápět,plavali jsme asi hodinu a půl a uplavali jsme asi více jak kilometr. Ale stálo to za to,protože to co jsem za podmořský život viděla bylo jako z televize ! Jak jsme se vraceli,už jsme s bráchou nemohli a nejspíš to bylo tím,že celá naše rodina neměla ploutve jako ostatní. S ploutvemi totiž plavete dvakrát tak rychleji .

Let zpět do Bratislavy
Brzy ráno vyjíždíme z hotelu na letiště . Kontroly byly mnohem přísnější než při cestě tam,každého kontrolovali minimálně třikrát,všechno pití,které jsme dostali na hotelu nám vyhodili. Tentokrát letadlo zpoždění nemá a do Bratislavy přilétáme okoro šesté hodiny ranní .

Na Egypt budu vzpomínat velice dlouho,protože to byla super dovolená,ale zároven naučná. Naučila mě jiný pohled na svět, na to jak dobře se vlastně máme, a že vždy může být mnohem hůř . Každému bych přála,aby se za život podíval do Afriky,protože je to jiné a hodně Vás to naučí. A hlavně ! Cestujte, jezděte na výlety, já sama jsem moc na ty výlety,kde jsme byli nechtěla,ale ted toho rozhodně nelituji . Ty vzpomínky nám zůstanou,ty nám nikdo nevezme, jsou naše !
Niky mirth

3 lidé ohodnotili tento článek.